Status prawny - Komenda Miejska Policji w Katowicach

Biuletyn Informacji Publicznej

Status prawny

Komenda jest jednostką organizacyjną Policji, przy pomocy której Komendant Miejski Policji w Katowicach realizuje zadania określone w ustawach i przepisach wykonawczych dotyczących ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego na obszarze miasta Katowic.

Komendę nadzoruje Komendant Wojewódzki Policji w Katowicachi - zgodnie z trybem kierowania w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Miejscem wykonywania zadań służbowych przez policjantów i pracowników Policji jest obiekt Komendy Miejskiej Policji w Katowicach przy ul. Lompy 19.
 

Zakres działania Komendy określają następujące przepisy:

  • Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;
  • Zarządzenie nr 1041 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 września 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji;
  • Zarządzenie nr 2 Komendanta Głównego Policji z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniające zarzadzenie w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji;
  • Regulamin Komendy Miejskiej Policji w Katowicach.

 

 

Metryczka

Data publikacji : 21.09.2022
Data modyfikacji : 30.11.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Katowicach
Osoba udostępniająca informację:
Agnieszka Żyłka Jednoosobowe Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej
Osoba modyfikująca informację:
Agnieszka Żyłka
do góry