Nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej jest przeprowadzany zgodnie z Ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227 poz. 1505) .
W służbie cywilnej może być zatrudniona osoba, która:
- jest obywatelem polskim;
- korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada kwalifikacje wymagane na dane stanowisko pracy;
- cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Komendant Miejski Policji w Katowicach upowszechnia zgodnie z art. 28 ww. ustawy informacje o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w kierowanym przez siebie urzędzie poprzez umieszczenie ogłoszenia o naborze:
- - w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu;
- - w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Miejskiej Policji w Katowicach;
- - w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
Kwalifikacje jakie musi posiadać kandydat ubiegający się o przyjęcie do pracy są określane w ogłoszeniu o wolnym stanowisku pracy.
Informacja dotycząca wymaganych dokumentów i oświadczeń wymienionych w ogloszeniu o naborze
1. list motywacyjny i życiorys
List motywacyjny to dokument podpisany odręcznie z właściwą sobie treścią. W liscie motywacyjnym wymienić pełną nazwę stanowiska pracy
o które się pan/pani ubiega.
Życiorys prosimy sporządzić w formie curriculum vitae.
2. Oświadczenia
Każde oświadczenie powinno być opatrzone datą oraz uwiarygodnione odręcznym podpisem.